Φρόσω Ράλλη – Ολική Επαναφορά

στις
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΑΥΤΟΥ
froso ralliΛαμπερή, ανανεωμένη και με εμφανώς λιγότερα κιλά, η γνωστή παραγωγός Φρόσω Ράλλη έχει μπει σε μια νέα και πολύ ωραία φάση ζωής. Ξεκίνησε αλλάζοντας διατροφή και κατέληξε να αλλάξει ακόμα και τα επαγγελματικά της. Πώς τα κατάφερε; Απλά ακούγοντας αυτό που της λέει ο εαυτός της. 
Είναι αντιφατικό να λες «προσέχω το περιβάλλον αλλά δεν προσέχω τον εαυτό μου» μου λέει η Φρόσω ενώ μιλάμε για τις αλλαγές που έχει κάνει στη ζωή της. «Το να τρως υγιεινά είναι στάση ζωής όπως στάση ζωής είναι και το να προσέχεις να μην ξοδεύεις πολύ νερό. Γενικά, δηλαδή πιστεύω ότι το να έχεις οικολογική συνείδηση σημαίνει επίσης ότι φροντίζεις τον εαυτό σου αφού και αυτός αποτελεί μέρος του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζούμε»

Η Φρόσω δεν έκανε δίαιτα, άλλαξε, όμως, πολλές από τις διατροφικές συνήθειες που είχε στο παρελθόν: « Έκοψα τα ενδιάμεσα και τα τσιμπολογήματα και τρώω μόνο πρωί μεσημέρι βράδυ. Επίσης για λόγους αντιγήρανσης έκοψα τελείως τη ζάχαρη, το ψωμί και ότι περιέχει γλουτένη. Αφαίρεσα δηλαδή τους υδατάνθρακες που προέρχονται από το αλεύρι, αλλά τρώω ρύζι, όσπρια, πατάτες και πολλές σαλάτες και όποτε χρειάζομαι κάτι γλυκό τρώω πικρή μαύρη σοκολάτα. Εχω μειώσει την ποσότητα του κρέατος, αλλά τρώω πολύ ψάρι, δεν τρώω καθόλου αγελαδινά προϊόντα, μόνο λευκά τυριά, γάλα και γιαούρτι πρόβιο ή κατσικίσιο. Επίσης φροντίζω να αγοράζω μόνο βιολογικά προϊόντα. Πίνω εσπρέσο που είναι πιο υγιεινός καφές και πολύ πράσινο τσάι»

Πώς οδηγήθηκε εκεί; «Είναι θέμα αυτοσυντήρησης, θα μου πει. Κάποια στιγμή στην ΄Ανδρο, έτρωγα και έπινα και καιγόταν το στομάχι μου. Μπήκα στη θάλασσα και είπα στις φίλες μου «νομίζω ότι αυτοκτονώ τρώγοντας κακά». Είναι σαν μικρογραφία, αυτοκτονούμε καταστρέφοντας τον εαυτό μας και αυτοκτονούμε καταστρέφοντας τον πλανήτη. Σκέφτηκα λοιπόν ότι το θέμα είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα, πήρα την απόφαση να αλλάξω ζωή και τα γύρισα όλα ανάποδα. Και πρώτα πρώτα βγήκα στην ελεύθερη αγορά εργασίας και έγινα free lance»

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να δουλεύεις 24 ώρες το 24ωρο; Τη ρωτάω. «Για κάποιο καιρό ναι. Ορίζεις, όμως, εσύ το χρόνο σου και έχεις το δικαίωμα της επιλογής. Μπορεί να δουλέψεις σκυλίσια για τρεις μήνες και τους επόμενους δύο να κάθεσαι. Τώρα, έχω την ευθύνη μόνο του εαυτού μου και όχι των 100 υπαλλήλων στο στούντιο ΑΤΑ ή μετά του προγράμματος του ΑΝΤΕΝΝΑ και του τι θέλει ο εκάστοτε εργοδότης. Εχω αναλάβει το κομμάτι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, δεν θέλω να έχω καμιά σχέση με τα οικονομικά. Πρέπει βέβαια να το επιβάλλω στην ελληνική αγορά γιατί ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεν υπάρχει σαν ειδικότητα στην ελληνική τηλεόραση, όμως νομίζω ότι θα τα καταφέρω. Δεν είμαι εναντίον των παραγωγών. Πιστεύω ότι όλοι πρέπει να βγάζουν χρήματα αλλά με πιάνει αηδία όταν αυτό είναι το κυρίαρχο στοιχείο»

Η ανάγκη για αλλαγή ήρθε όταν η ζωή της έφτασε σε ένα σημείο οριακό: «Είχα εγκαταλείψει τον εαυτό μου, τόχα ρίξει στο φαί, πήγαινα από το σπίτι στη δουλειά με το αυτοκίνητο και ζούσα στο μικρόκοσμο του Κολωνακίου, τι λάθος όμως! Τότε, ήταν που είπα «ως εδώ, δεν πάει παρακάτω». Κατ’ αρχάς έδωσα χρόνο στον εαυτό μου για αποφάσεις και αλλαγές. Ένα ολόκληρο χρόνο δεν άνοιξα τηλεόραση, δεν ήξερα καν τι παιζόταν. Επίσης, έμεινα για λίγο μόνη μου. Πήγα για ένα μήνα στην Αυστρία (στην κλινική / ξενοδοχείο Viva Mayr, που έχει ιδρύσει ο Dr Stossier και εφαρμόζει την κούρα Mayr) σε ένα καταπληκτικό μέρος όπου έκανα αποτοξίνωση, ψυχική και σωματική, και άρχισα να σκέφτομαι πιο καθαρά. Εκεί ακολούθησα μια ειδική κούρα υγιεινής διατροφής για τον καθαρισμό του πεπτικού συστήματος πράγμα πολύ σημαντικό για την καλή λειτουργία ολόκληρου του οργανισμού. Εξάλλου όπως λένε και οι ψυχολόγοι στα έντερα συσσωρεύεται και ο θυμός μας. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα έβαλα τάξη στο φαγητό μου. Εκτοτε τρώω πολλά όσπρια και λαχανικά και αποφεύγω τα πολλά κρέατα. Τρώω, φρούτα, λαχανικά και ωμές σαλάτες από το πρωί μέχρι το μεσημέρι και από τις 4 το απόγευμα και μετά μόνο βραστά ή ψητά. Αυτή η αλλαγή της διατροφής είχε ως αποτέλεσμα να αδυνατίσω σταδιακά αλλά και να απαλλαγώ από τις αλλεργίες, που με ταλαιπωρούσαν.

Η ζωή, βέβαια, δεν μπορεί να είναι αποστειρωμένη και θα φας παραπάνω κάποια φορά και θα μεθύσεις. Την κραιπάλη την κάνεις με πολύ χαρά δεν είναι λοιπόν να γεμίσεις με ενοχές την άλλη μέρα. Το μυστικό είναι να πεις «μπαίνω πάλι στην κανονική μου διατροφή». Βέβαια, εκτός από τις συνήθειες του φαγητού άλλαξα και άλλα πράγματα στην καθημερινότητά μου. Τώρα πια περπατάω με μεγάλη χαρά. Η αγαπημένη μου βόλτα είναι από το Κολωνάκι στην Πλάκα, Διονυσίου Αρεοπαγίτου και από κει στα Πετράλωνα. Κατόπιν γυρίζω στο Μοναστηράκι και ανεβαίνω την Ερμού. Η αλήθεια είναι ότι οι δρόμοι της Αθήνας δεν είναι φιλικοί για τους πεζούς και τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα με σπασμένα πλακάκια γιατί κανένας από αυτούς που μας διοικούν δεν κοιτάζει τον τόπο του. Ακόμη, όμως, κι αυτή η αλλαγή μόνο από μας μπορεί να ξεκινήσει. Τώρα το μεγάλο όνειρο μου είναι να φύγω με το αυτοκίνητο και επί δύο μήνες να γυρίζω σε όλη την Ελλάδα. Εχω πάει στην Κίνα και στην Μογγολία και δεν έχω πάει στην Κομοτηνή.»

froso-ralli

 Ολο αυτό ακούγεται πολύ θεραπευτικό αφού στην ψυχοθεραπεία λένε ότι αν θέλουμε να δούμε αλλαγές γύρω μας ας τις αρχίσουμε από τον εαυτό μας, της λέω. «Προσωπικά, κάνω 2 φορές την εβδομάδα ψυχοθεραπεία, παραδέχεται η Φρόσω, πράγμα που με έχει στηρίξει και με έχει βοηθήσει να ακούσω τον εαυτό μου. Κάποτε ήμουν απελπισμένη, τώρα είμαι καλά. Οι φίλοι μου λένε ότι το βλέμμα μου λάμπει. Πράγματι κάποια στιγμή είχε σκοτεινιάσει η ψυχή μου και μαζί μ’αυτήν και η ματιά μου. Τώρα είμαι ευχαριστημένη και πιο ήρεμη, θέλω να πάρω τον αφρό της ζωής. Γενικά θάλεγα ότι έχω ξαναβρεί ξεχασμένες αξίες. Εχω το χρόνο να σκέφτομαι και να προσφέρω στον εαυτό μου πράγματα που παλιότερα δεν γνώριζα καν ότι υπάρχουν. Το μόνο που με απασχολεί πλέον είναι το θέμα της κατανάλωσης, άρχισα όμως και αυτό να το επεξεργάζομαι. Αποφάσισα π.χ. να αγοράζω λιγότερα ρούχα και βρήκα μια μοδίστρα για να μεταποιήσω τα παλιά. Ανακύκλωση δηλαδή εδώ και τώρα, αυτός είναι ο στόχος μου.»

Η Φρόσω, άλλωστε, ανέκαθεν ήταν ο άνθρωπος που έπαιρνε σκουπίδια και τα μετέτρεπε σε έργα τέχνης: «Ετσι κι αλλιώς ποτέ δεν ήμουν ο άνθρωπος των ακριβών αγορών. Τώρα μάλιστα αδειάζω τακτικά το σπίτι, στέλνω όλα τα βιβλία της σύγχρονης λογοτεχνίας σε βιβλιοθήκες φυλακών και όπου αλλού τα έχουν ανάγκη. Ανακάλυψα επίσης τη χαρά του να δουλεύεις με νέους. Δίνω πλάτες και know how και παίρνω φρεσκάδα και νέα γνώση. Κάνοντας τα «άγρια παιδιά» έμαθα πάρα πολλά πράγματα ακόμα και για τη δουλειά μου. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να δουλεύεις με ανθρώπους που έχουν φρέσκιες ιδέες και όχι μόνο το χρήμα στο μυαλό τους. Είναι κάτι που έχει μέσα του τη χαρά της ζωής και τη δημιουργία. Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους γιατί σε μια δουλειά πιο εύκολα παίρνεις έναν 30αρη από ένα 50αρη.

Δεν λέω να σκοτώνουμε τα άλογα όταν γεράσουν αλλά πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να συμβιώσουμε όλοι μαζί. Όταν σταμάτησα να δουλεύω, πέρασα κι εγώ τη φάση του απόλυτου φόβου, ποια είμαι, που πάω, τι θα κάνω στη ζωή μου αλλά αν δεις καθαρά μπροστά σου πάντα βρίσκεις τη λύση. Πολλοί άνθρωποι φοβούνται ακόμα και τον θεραπευτή, μερικές φορές σκέφτομαι ότι είμαι η μόνη που έχει μιλήσει ανοικτά για την κατάθλιψη. Πριν από λίγο καιρό μέσα σε ένα κατάστημα μια κυρία μου είπε «σας ευχαριστώ πάρα πολύ, διάβασα αυτό που είπατε για την κατάθλιψη και με βοήθησε να πάω σε έναν ειδικό».

Ας το παραδεχτούμε σ΄αυτή τη δύσκολη εποχή που ζούμε μπορεί να έχουμε και κατάθλιψη δεν είναι δα και τίποτα το κακό. Εγώ έχω επίσης συμβιβαστεί και με την ιδέα του θανάτου. Φοβάμαι την ανημπόρια και την αρρώστια, θάθελα να πεθάνω ήσυχη στο κρεβάτι μου αλλά εντωμεταξύ έχω συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι στη ζωή υπάρχει αρχή, μέση και τέλος. Και βέβαια όπως είμαι υπέρ του να προσέχεις το σώμα σου και το πρόσωπό σου είμαι εναντίον του να τα παραμορφώνεις, αγνοώντας είτε την ηλικία σου είτε τον σωματότυπό σου. Θεωρώ βλακεία στην εποχή μας να μην κάνω π.χ. ένα λίφτινγκ όχι για να ξαναγίνω σαν εικοσάρα αλλά για να φαίνομαι φρέσκια και όμορφη γυναίκα της ηλικίας μου. Βλέπω γύρω μου πολλές όμορφες μεγάλες γυναίκες και τις χαίρομαι. Τις ρυτίδες μας με κόπο τις αποκτήσαμε και δεν μπορούμε να τις πετάξουμε αλλά μπορούμε να τις απαλύνουμε. Σήμερα άλλωστε υπάρχουν πολύ καλοί ειδικοί τόσο για την ψυχοθεραπεία όσο και για τις πλαστικές κι εμείς το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αναζητήσουμε τους καλύτερους που δεν είναι απαραίτητα οι πιο ακριβοί.»

Σχολιάστε

