Μέριλιν Μονρόε – 50 χρόνια μετά τον θάνατο της

στις

Η αιώνια λιακάδα μιας μελαγχολικής σταρ

Ατύχημα, φόνος ή αυτοκτονία; Μισό αιώνα μετά τον θάνατό της, οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες η Μέριλιν Μόνρόε έφυγε από τη ζωή τα χαράματα της 5ης Αυγούστου 1962 δεν έχουν ακόμα ξεκαθαριστεί.

Η Μέριλιν στην Κορέα, 1954

Φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια απουσίας της και όμως η Μέριλιν είναι παντού. Εχουν εκδοθεί περισσότερα από 100 βιβλία για τη ζωή της, έχουν γυριστεί ταινίες και συνεχίζουν να γίνονται εκθέσεις με (υπέροχες) φωτογραφίες της.

Μια ημέρα πριν από τον θάνατό της, φωτογραφημένη από τον Λώρενς Σίλερ

Πρόσφατα μάλιστα ο φωτογράφος Λώρενς Σίλερ μαζί με τα απομνημονεύματά του από τις συναντήσεις τους παρουσίασε μια σειρά από άγνωστες γυμνές φωτογραφίες μιας Μέριλιν εκθαμβωτικής δίπλα σε πισίνα, οι οποίες τραβήχτηκαν ακριβώς μία ημέρα πριν από τον θάνατό της. «Ηταν ευάλωτη και ταυτόχρονα μια ψυχρή υπολογίστρια, που καθοδηγούσε τον φακό» θυμάται ο τότε ακόμη νεαρός φωτογράφος.

Πλατινένια μαλλιά, επιδερμίδα σαν φρέσκια μαρέγκα στο χρώμα της (αγαπημένης της) σαμπάνιας, βλέμμα εύθραυστο γεμάτο υποσχέσεις και μια φωνή μπεμπέ και σέξι που κατέληγε σε ψίθυρο. Αυτή ήταν η Μέριλιν και μέχρι στιγμής καμιά άλλη σταρ του Χόλιγουντ δεν κατάφερε να την υποκαταστήσει στις φαντασιώσεις του ανδρικού πληθυσμού.

Ο θάνατός της παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία του Χόλιγουντ. Συνέβη  Κυριακή, στις 5 Αυγούστου του 1962. Την ημέρα που στη Νότια Αφρική θα γινόταν η σύλληψη του Νέλσον Μαντέλα -ο οποίος θα έμενε τελικά στη φυλακή επί 27 συναπτά έτη- στην άλλη πλευρά του Ωκεανού, θα έβρισκαν το πτώμα της Μέριλιν Μονρόε μέσα στο σπίτι της στο βάθος ενός αδιεξόδου στο Μπρέντγουντ της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Associated Press εκείνο το πρωϊνό: «Η βασανισμένη σταρ κρατούσε στο ένα χέρι το τηλέφωνο. Ένα άδειο κουτί υπνωτικών χαπιών βρέθηκε δίπλα της»

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Μια εβδομάδα νωρίτερα υπήρχαν κάποιες ενδείξεις που προμήνυαν το τραγικό τέλος της. Κάποιοι μάλιστα ισχυρίστηκαν ότι ο αγαπημένος της φίλος και πρώην εραστής της Φρανκ Σινάτρα θα μπορούσε να το είχε προλάβει. Ομως δεν το έκανε.

Η Μέριλιν πέρασε το τελευταίο της Σαββατοκύριακο στο Καλ Νεβα Λοτζ, στέκι διασήμων και μαφιόζων στη Νεβάδα, το οποίο ανήκε στον Φράνκι και στον συνεταίρο του τον διαβόητο νονό της Μαφία Σαμ Τζιανκάνα. Παρών ήταν και ο Μπάντι Γκρέκο, διάσημος πιανίστας της τζαζ και μέλος του Rat Pack, της παρέας των Σινάτρα, Ντιν Μάρτιν, Πήτερ Λώφορντ  και Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ, ο οποίος εδώ και χρόνια ζει στην Αγγλία με την πέμπτη σύζυγό του. Αν και όσοι ήταν εκεί αρνήθηκαν επί μισό αιώνα να μιλήσουν, ο Γκρέκο, 85 ετών σήμερα, σπάζοντας τον νόμο της Ομερτά, αποκάλυψε στην εφημερίδα Daily Mail λεπτομέρειες για εκείνο το μυστηριώδες Σαββατοκύριακο.

19.05.1962, με τον Τζον Κέννεντι, όταν του τραγούδησε Happy Birthday, Mr President

Εκείνη την εποχή η Μέριλιν ήταν ερωμένη του Υπουργού Δικαιοσύνης Ρόμπερτ Κέννεντι, ο οποίος την είχε κληρονομήσει από τον αδελφό του Πρόεδρο Τζον Κέννεντι. Και σ’αυτόν την είχε συστήσει ο Φρανκ Σινάτρα. Η ερωτική τους σχέση είχε κρατήσει μόνο μερικές εβδομάδες και η Μέριλιν ένιωσε βαθιά πληγωμένη  όταν συνειδητοποίησε ότι οι Κέννεντι την πέταγαν ο ένας στον άλλο σα να ήταν ένα κομμάτι κρέας. Παρ’όλα αυτά πίστευε -και διέδιδε στις φίλες της- ότι ο Ρόμπερτ Κένεντι θα εγκατέλειπε τη σύζυγό του Εθελ και τα έξι παιδιά τους για να την παντρευτεί. Κάτι που βέβαια όσοι τον γνώριζαν επέμεναν ότι δεν υπήρχε περίπτωση να κάνει. Όταν έφτασε στα αυτιά της, η Μέριλιν ξέσπασε με θυμό και είπε σε έναν πρώην εραστή της ότι αν ο Μπόμπι Κένεντι δεν έπαιρνε σύντομα την απόφαση να χωρίσει για να την παντρευεί, εκείνη θα έδινε συνέντευξη τύπου όπου θα έλεγε όλη την αλήθεια για τη σχέση της με τα αδέλφια Κένεντι. Οι δύο πολιτικοί δεν θα την άφηναν να τους καταστρέψει την καριέρα. Πολλοί είναι μάλιστα αυτοί που πιστεύουν ότι οι Κένεντι ζήτησαν από τον Φρανκ Σινάτρα να την πείσει να μην μιλήσει για την σχέση της μαζί τους.

O Φράνκι ξεφυλλίζει το Look με τη Μέριλιν στο εξώφυλλο και δίπλα του

Όταν έφτασε στο Καλ Νέβα Λοτζ ήταν απλά εκτυφλωτική. «Καθόμουν με τον Φρανκ (Σινάτρα), τον Πίτερ Λώφορντ και ένα σωρό άλλους ανθρώπους έξω από το μπάνγκαλόου του Φρανκ όταν σταματάει μπροστά μας μια λιμουζίνα και βγαίνει μια πανέμορφη γυναίκα με μαύρα γυαλιά αν και ήταν σκοτάδι. Ηταν ντυμένη στα πράσινα, παλτό, φούστα, κασκόλ, όλα πράσινα. Πριν καλά καλά καταλάβω ποια ήταν σκέφτηκα: Θεέ μου τι όμορφη γυναίκα, δεν έχει γούστο στο ντύσιμο αλλά είναι πανέμορφη. Αν και έδειχνε πολύ εύθραυστη δύσκολα μπορούσες να φανταστείς εκείνη τη στιγμή ότι μπορεί να είχε το παραμικρό πρόβλημα στη ζωή της» θυμάται ο Γκρέκο. Αλλά ήδη στο τέλος της πρώτης βραδιάς μια άλλη πολύ σκοτείνη Μέριλιν είχε αρχίσει να αναδύεται.

Εμφανίστηκε μπροστά τους εντελώς μεθυσμένη και αλλοπρόσαλλη.  «Τι στο διάολο κοιτάνε όλοι» φώναξε η ηθοποιός. «Μπορούσα να καταλάβω ότι ο Φράνκι ήταν έξαλλος. Τα μάτια του δυο μπλε παγάκια» θυμάται ο Γκρέκο. Τότε ο Σινάτρα ζήτησε από έναν σωματοφύλακά του να την πάρει από μπροστά τους. Ο Γκρέκο την βρήκε λίγο αργότερα να κάθεται μόνη της δίπλα στην έρημη πισίνα. Ηταν ωχρή και απόκοσμη σαν φάντασμα. Την συνόδευσε ως το δωμάτιό της και όταν το επόμενο πρωί πήγε να δει τι κάνει, η Μέριλιν είχε ήδη φύγει.

Ο Φρανκ Σινάτρα και ο Σαμ Τζιανκάνα την επισκέφτηκαν επίσης εκεί το βράδυ αλλά μετά τον Γκρέκο. Λεπτομέρειες για το τι ακριβώς συνέβη στο μπάνγκαλόου δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά φαίνεται ότι την «πότισαν» ουσίες και στη συνέχεια ο Τζιανκάνα και άλλοι παρόντες τη βίασαν. Κάποιος μάλιστα έβγαζε φωτογραφίες για να τις χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που θα χρειαζόταν να εκβιάσουν την σταρ. Ο Σινάτρα έδωσε το φιλμ στον φωτογράφο Μπιλ Μπλούμφιλντ, για να το εμφανίσει και λέγεται ότι εκείνος σοκαρίστηκε από τις εικόνες που αντίκρυσε στον σκοτεινό θάλαμο.

Μια εβδομάδα αργότερα η Μέριλιν ήταν νεκρή και ο θάνατός της εξακολουθεί εδώ και πέντε δεκαετίες να προκαλεί τόσες πολλές εικασίες και θεωρίες συνομωσίας όσο λίγοι άλλοι θάνατοι διασήμων. Η δολοφονία του Τζον Κένεντι, ο μυστηριώδης πνιγμός της Νάταλι Γουντ αλλά και τα ερωτήματα για  τον δολοφόνο της μαύρης ντάλιας – ήταν η νεαρή στάρλετ Ελίζαμπεθ Σορτ που βρέθηκε άγρια δολοφονημένη στο Χόλιγουντ- προκάλεσαν εξίσου απίθανες ιστορίες συνομωσίας οι οποίες όμως επικεντρώνονται όλες στον ίδιο τον θάνατο και όχι στο πρόσωπο του νεκρού. Αντίθετα στην περίπτωση της Μέριλιν η σπέκουλα ξεπερνάει τον θάνατό της και παίρνει τη μορφή «δολοφονίας» του ίδιου της του χαρακτήρα αφού πολλοί ισχυρίζονται ότι ήταν τοξικομανής και αλκοολική, ότι έπασχε από κατάθλιψη και αυτοκτονικό ιδεασμό για μια αποτυχημένη καριέρα και μια αποτυχημένη προσωπική ζωή.

Πενήντα χρόνια όμως μετά το θάνατό της όταν πια ελάχιστοι εξακολουθούν να ζουν από όσους έτυχε να τη γνωρίσουν, ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει. Ένας σωρός από απατεώνες, ψεύτες και οπορτουνιστές, ίσως γιατί αποζητούν λίγη αίγλη από την αίγλη της, ίσως γιατί επιδιώκουν να κερδίσουν χρήματα, δεν χάνουν την ευκαιρία να αναφερθούν στα αίτια του θανάτου της και στις τελευταίες ώρες της χωρίς να διστάζουν να αμαυρώνουν την εικόνα της υπέροχης Μέριλιν η οποία φαίνεται ότι ετοιμαζόταν να ξαναπαντρευτεί τον μεγάλο της έρωτα Τζο ντι Μάτζιο. Αυτός άλλωστε ανέλαβε την κηδεία της και δεν έπαψε έκτοτε να στολίζει με τριαντάφυλλα τον τάφο της.

Με τον δεύτερο σύζυγό της Τζο ντι Μάτζιο

Η ώρα του θανάτου της. Ψέματα έχουν ειπωθεί ακόμα και για την ώρα του θανάτου της, η εξακρίβωση της οποίας θα μπορούσε να πει είναι απλή υπόθεση όχι όμως και στην περίπτωση του θανάτου της Μέριλιν. Οι αναφορές ποικίλουν από τις 8μμ της 4ης Αυγούστου μέχρι τις 3:45 το πρωί της 5ης Αυγούστου. Πρώτη η οικονόμος της Γιούνις Μάρεϊ ανέφερε ότι άρχισε να ανησυχεί γύρω στα μεσάνυχτα γιατί η πόρτα του υπνοδωματίου της διάσημης ηθοποιού ήταν κλειδωμένη από μέσα και δεν απαντούσε στα καλέσματά της. Στη συνέχεια η Μάρεϊ άλλαξε την κατάθεσή της υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν μεσάνυχτα αλλά 3 η ώρα το πρωί της Κυριακής. Ο Δρ Ενγκελμπεργκ λέει ότι διαπίστωσε τον θάνατό της στις 3:35 αλλά στο πιστοποιητικό θανάτου και στην αναφορά του ιατροδικαστή έχει γραφτεί 3:40π.μ. Όμως υπάρχουν πολλά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Μέριλιν είχε πεθάνει πολύ νωρίτερα.

Στη φωτογραφία του σώματός της π.χ. -η οποία ελήφθη στις 4.30 το πρωί- καθώς είναι νεκρή και ξαπλωμένη στο κρεβάτι της μπρούμητα φαίνεται ξεκάθαρα ένα σημάδι στην πλάτη της που αποδεικνύει ότι ο θάνατός της είχε επέλθει 6-8 ώρες νωρίτερα και ότι το σώμα εκείνη την ώρα ήταν τοποθετημένο ανάσκελα.. Το σημάδι προκαλείται από πίεση σε νεκρό σώμα και στο σημείο αυτό το δέρμα ασπρίζει γιατί το αίμα φεύγει και δεν μπορεί να επανέλθει, Ο Γκάι Χόκετ εξάλλου που πήγε να παραλάβει το πτώμα της στις 5.40 το πρωί, δήλωσε ότι η ακαμψία του ήταν τόσο προχωρημένη ώστε δυσκολεύτηκε να το μεταφέρει και υπολόγισε ότι ο θάνατος είχε επέλθει μεταξύ 8 και 10 η ώρα το βράδυ της προηγουμένης.

Το ασθενοφόρο. Σύμφωνα με κάποιες φήμες ένα ασθενοφόρο με επιβαίνοντες τους Τζέιμς Χολ και Μάρεϊ Λάιμποβιτς παρέλαβε την Μέριλιν από το σπίτι της σε κωματώδη κατάσταση το βράδυ της 4ης Αυγούστου. Οι προσπάθειες ανάνηψης που έκανε ο Χολ διακόπηκαν όταν ο Δρ Γκρίνσον έβαλε μια βελόνα στην καρδιά της προκαλώντας  τον θάνατό της. Σχετικά με αυτό το συμβάν έχουν δημοσιευτεί διάφορες εκδοχές. Άλλοι επιμένουν ότι αυτό συνέβη στο σπίτι της και άλλοι μέσα στο ασθενοφόρο καθ’οδόν προς το νοσοκομείο της Σάντα Μόνικα.  Και ότι τελικά όταν διαπιστώθηκε ο θάνατός της το ασθενοφόρο πήρε την εντολή να επιστρέψει με στο σπίτι της Μονρόε και να ξαναφήσει το πτώμα της στο υπνοδωμάτιό της .

Ο Γουόλτ Σέφερ, επικεφαλής της εταιρείας που διέθεσε το ασθενοφόρο για τη μεταφορά της Μέριλιν, δήλωσε το 1985 στο BBC ότι «ζούσε ακόμη όταν την παρέλαβαν». Υπάρχουν όμως πολλά αδύναμα σημεία στην ιστορία του. Ο οδηγός του ασθενοφόρου που εκλήθη να καταθέσει το 1982 υποστήριξε ότι η Μέριλιν ήταν νεκρή όταν την βρήκαν, ο συνάδελφός του την άγγιξε για να βεβαιωθεί, και όταν το ανέφερα στην εταιρεία τους είπαν ότι μόνον ο ιατροδικαστής μπορούσε να την πάρει, έτσι την άφησαν και έφυγαν. Σε κάθε περίπτωση ο Σέφερ δεν ήταν παρών, ο Μάρεϊ Λάιμποβιτς αρνήθηκε ότι πήγε στο σπίτι της Μονρόε εκείνο το πρωί όσο για την ιστορία της ένεσης στην καρδιά μπάζει από παντού. Κατά τη νεκροψία δεν βρέθηκε κανένα σημάδι από βελόνα επάνω της.

Τα ναρκωτικά. Αν και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι η Μέριλιν Μονρόε ήταν εξαρτημένη από υπνωτικά χάπια, κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι η σταρ ήταν τζάνκι. Είναι σίγουρο ότι υπέφερε από άγχος και αϋπνίες αλλά έπαιρνε μόνο τα χάπια με συνταγές που της έγραφε ο γιατρός της. Επίσης η σαμπάνια της άρεσε πολύ και συνήθιζε να πίνει τακτικά αλλά όχι και αμφεταμίνες όπως έκαναν άλλοι διάσημοι της εποχής της. Επειδή ο θάνατός της αποδόθηκε σε βαρβιτουρικά ο πολύ κόσμος πιστεύει ότι ήταν εθισμένη σε βαριά ναρκωτικά κάτι που όμως δεν αληθεύει. Η Μέριλιν δεν συνήθιζε να πηγαίνει σε έξαλλα πάρτι ούτε να παίρνει αμφεταμίνες, την κακομεταχειρίστηκαν όμως οι γιατροί της τους οποίους η ίδια εμπιστευόταν απόλυτα.

από την τελευταία ημιτελή της ταινία, Something’s got to give

Η απόλυσή της. Αν και πράγματι στις αρχές του Αυγούστου είχε αναγκαστεί να διακόψει τα γυρίσματα της ταινίας «Something’s got to give», η αλήθεια είναι ότι δεν έφταιγε αυτή. Παρ’όλα όσα έχουν ειπωθεί, εκείνη την εποχή ήταν στην καλύτερη δυνατή φόρμα –πράγμα που άλλωστε αποδεικνύουν οι τελευταίες φωτογραφίες της- και έλαμπε κυριολεκτικά. Ο λόγος που απουσίαζε συχνά από τα γυρίσματα δεν ήταν η κακή ψυχολογική κατάσταση αλλά ότι έπασχε από χρόνια ιγμορίτιδα και υπέφερε από πυρετό, πονοκεφάλους και λαρυγγίτιδα. Επαιρνε πολύ ισχυρή αντιβίωση και ο γιατρός της είχε συστήσει να αναπαυθεί για τουλάχιστον ένα μήνα,  η κινηματογραφική εταιρεία Fox όμως δεν έδειξε καθόλου κατανόηση. Αν και άρρωστη, την υποχρέωσαν να δουλεύει εντατικά. Ο σκηνοθέτης Τζορτζ Κιούκορ την έβαλε να ανεβοκατέβει 27 φορές μια σκάλα, τα γυρίσματα για μια σκηνή διάρκειας 15 δευτερολέπτων κράτησαν τέσσερις ώρες, ενώ αναγκάστηκε να κολυμπήσει επί πέντε ολόκληρες ώρες με αποτέλεσμα να αρρωστήσει ακόμη περισσότερο.

Το τελευταίο τηλεφώνημα. Διάφοροι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι μίλησαν μαζί της για τελευταία φορά το μοιραίο βράδυ της 4ης Αυγούστου. Τι θα μπορούσε άλλωστε να είναι πιο ελκυστικό στην όλη ιστορία από τα λόγια που αντάλλαξε η Μέριλιν για τελευταία φορά στη ζωή της; Κατά πάσα πιθανότητα ο Τζο Ντι Μάτζιο τζούνιορ –γιος του δεύτερου συζύγου της- ήταν το τελευταίο πρόσωπο που επικοινώνησε πραγματικά μαζί της. Ο Τζό τζούνιορ, ο οποίος διατηρούσε στενή σχέση με την πρώην μητριά του, δήλωσε στην αστυνομία ότι της τηλεφώνησε στις 7μμ για να της πει ότι τα χάλασε με τη φιλενάδα του. Το τηλεφώνημα αλλά και η καλή της διάθεση επιβεβαιώθηκαν και από την οικονόμο της Γιούνις Μάρεϊ. Ο Τζο θεωρείται καλόπιστος μάρτυρας καθώς έκτοτε ουδέποτε μίλησε για την Μονρόε, ούτε έδωσε συνεντεύξεις σεβόμενος απόλυτα τον θάνατό της.

Rat Pack: O Φρανκ Σινάτρα και η παρέα του, Πίτερ Λώφορντ, Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ, Τζόε, Μπίσοπ και Ντιν Μάρτιν

Περίπου δέκα χρόνια αργότερα, ο Πίτερ Λόφορντ, σύζυγος της Πατρίσια Κένεντι και μέλος του περιβόητου Rat Pack ισχυρίστηκε ότι της είχε τηλεφωνήσει κάπου ανάμεσα στις 7:30 και τις 8μμ για να την καλέσει σε ένα πάρτι στο σπίτι του. Ο Λόφορντ είπε ότι δεν την άκουσε καλά στο τηλέφωνο, η φωνή της ήταν σπασμένη, μπερδευόταν και έλεγε ασυναρτησίες. Φέρεται ότι του είπε «Πες αντίο στον κύριο Πρόεδρο, θέλω να πω αντίο και σε σένα γιατί είσαι καλός άνθρωπος» αν στη συνέχεια ο Λόφορντ άλλαξε πολλές φορές τα τελευταία της λόγια. Ο Λόφορντ είπε ακόμη ότι ένας φίλος του κάλεσε τον δικηγόρος της και εκείνος προσπάθησε να επικοινωνήσει με τη Μέριλιν, στις 8:30 του απάντησε όμως η οικονόμος της Γιούνις Μάρεϊ η οποία τον βεβαίωσε ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Η ιστορία του φαίνεται αρκετά πιθανή αν και δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί απόλυτα. Ο Λόφορντ που έτσι κι αλλιώς δεν ζει πια, ήταν αλκοολικός και χρήστης ναρκωτικών και οι αλλαγές που έκανε στην αφήγηση των γεγονότων θέτουν εν αμφιβόλω την αξιοπιστία και την ειλικρίνειά του.

Στο βιβλίο του Ντόναλντ Γουλφ «Οι τελευταίες ημέρες της Μέριλιν», εξάλλου ο διάσημος κομμωτής Σίντνεϊ Γκιλάροφ φέρεται να είπε ότι μίλησε μαζί της μεταξύ 8 και 8.30 και εκείνη του αποκάλυψε «Ξέρεις Σίντνεϊ γνωρίζω πολλά μυστικά των Κένεντι. Επικίνδυνα μυστικά». Όμως όλη αυτή η ιστορία προκαλεί πολλά ερωτηματικά. Αν ο Πίτερ Λόφορντ μίλησε με τη Μέριλιν μεταξύ 7.30 με 8.00 και βρήκε τον λόγο της νωθρό υποτονικό και ασυνάρτητο πώς είναι δυνατόν μισή ώρα αργότερα να είναι σε πλήρη διαύγεια και να αποκαλύπτει τα μυστικά των Κέντεντι στον κομμωτή της;

Η Τζουν Ντι Μάτζιο επίσης σε ένα βιβλίο που έβγαλε το 2005 υποστηρίζει ότι η Μέριλιν μιλούσε στο τηλέφωνο με τη μητέρα της Λουίζ όταν ακούστηκε φασαρία. Τότε η Μέριλιν αποκάλυψε το όνομα του δολοφόνου της και αμέσως μετά η τηλεφωνική γραμμή κόπηκε. Η Λουίζ όμως δεν αποκάλυψε ποτέ και σε κανέναν αυτό το όνομα από φόβο για την ασφάλεια της οικογένειάς της. Στην πραγματικότητα, η Τζουν ντι Μάτζιο –η οποία άλλαξε το επίθετό της σε ντι Μάτζιο όταν ενηλικιώθηκε- δεν συνάντησε ποτέ την σταρ, ο αριθμός του τηλεφώνου της δεν υπήρχε καν στην ατζέντα της Μέριλιν ούτε υπάρχει κάποια κοινή φωτογραφία τους, τώρα όμως εκ των υστέρων, προσπαθεί να κάνει καριέρα υποστηρίζοντας ότι ήταν μια από τις πιο στενές φίλες της.

Ηταν έργο της Μαφία. Σύμφωνα με δύο διαφορετικές θεωρίες συνομωσίας η Μαφία προκάλεσε τον θάνατο της Μέριλιν. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι την σκότωσαν μαφιόζοι για να εκδικηθούν τον υπουργό δικαιοσύνης Ρόμπερτ Κένεντι ο οποίος προσπαθούσε να πατάξει το έγκλημα ενώ άλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι οι ίδιοι οι Κένεντι ζήτησαν από τη Μαφία να εκτελέσει την Μέριλιν. Ο Σαμ Τζιανκάνα, νονός της Μαφίας του Σικάγο, είχε καταφέρει να διεισδύσει στους καλλιτεχνικούς κύκλους, δεν υπάρχουν όμως απτές αποδείξεις ότι αυτός και η Μονρόε γνωριζόντουσαν καν. Παρ’όλα αυτά ανάμεσα στα άλλα εξωφρενικά που αναφέρει ο Τζιανκάνα στα απομνήμονεύματά του με τίτλο «Διπλός σταυρός», ο μεγαλομαφιόζος ισχυρίζεται  ότι δεν ήταν απλά υπεύθυνος για το θανατό της αλλά και για ολόκληρη την καριέρα της: «Πάντα σε επιφυλακή για πιθανά αστέρια, ο Ροσέλι (μαφιόζος) εντυπωσιάστηκε από την Μονρόε και το είπε στον Μούνεϊ (ψευδώνυμο του Τζιανκάνα). Από τα παρασκήνια, το Σικάγο προωθούσε αθόρυβα την καριέρα της»

Στο βιβλίο δεν γίνεται άλλη αναφορά για το πώς η Μαφία υποστήριξε την καριέρα της Μέριλιν ίσως  ακριβώς γιατί στην πραγματκότητα αυτό ήταν εντελώς ανακριβές , υποστηρίζει όμως ότι η CIA τον έβαλε να την δολοφονήσει, πράγμα που έκανε αφού προηγουμένως ένας γιατρός τη νάρκωσε. Και πώς  έγινε ο φόνος; Μα με ένα δηλητηριώδες υπόθετο, που της έδωσαν γλυστρώντας από το παράθυρο μέσα στο υπνοδωμάτιό της λίγο πριν από τα μεσάνυχτα. Και αυτή η υπόθεση όμως καταρέει αφού η Μέριλιν είχε πεθάνει πολύ νωρίτερα.

Με τον τρίτο σύζυγό της Αρθουρ Μίλερ

Το καυτό κόκκινο ημερολόγιο. Μια από τις πιο συχνά επαναλαμβανόμενες φήμες είναι ότι η Μέριλιν κρατούσε ένα κόκκινο ημερολόγιο στο οποίο κατέγραφε τα κρατικά μυστικά που της αποκάλυπταν ο Πρόεδρος Τζον Κένεντι και αργότερα ο αδελφός του Ρόμπερτ. Απειλούσε μάλιστα να δώσει μια συνέντευξη τύπου και να τα αποκαλύψει όλα. Εξ αιτίας του λοιπόν δολοφονήθηκε. Αυτό αναφέρει στο βιβλίο του ο Ρόμπερτ Σλέιτζερ ο οποίος στην πραγματικότητα συνάντησε τη Μέριλιν μία μόνο φορά για δέκα λεπτά, έφτασε όμως να ισχυριστεί ότι είχαν σχέση που κατέληξε σε ένα μυστικό γάμο. Ο Σλέιτζερ δεν έχει καμμία αξιοπιστία και όλα όσα αναφέρει είναι κακοήθειες αφού στην πραγματικότητα η Μέριλιν κάθε άλλο παρά εκδικητική ή εμπαθής ήταν. Ηταν μια γυναίκα διακριτική και ευαίσθητη που ουδέποτε μίλησε άσχημα για κανέναν από τους πρώην της. Πράγματι κρατούσε σημειώσεις σε ένα σπιράλ τετράδιο γεμάτο με σκέψεις, προσωπικές εξομολογήσεις και στιχάκια, όλα αυτά όμως ήταν κείμενα χωρίς καμία συνοχή.

Ο ιταλός ιατροδικαστής. «Η Μέριλιν δεν αυτοκτόνησε, δολοφονήθηκε» δηλώνει ρητά ο καθηγητής Ιατροδικαστικής  και Τοξικολογίας Φραντσέσκο Μάρι ο οποίος μαζί με τη σύζυγό του, Ελιζαμπέτα Μπερτόλ, επίσης καθηγήτρια στην ίδια ειδικότητα, θέλησαν να κάνουν πέντε δεκαετίες αργότερα τη δική τους αυτοψία. Αν και δεν μπόρεσαν να εξετάσουν υπολείματα της σορού όπως έκαναν παλιότερα για να εξιχνιάσουν τους αμφιλεγόμενους θανάτους του Φραγκίσκου Α’ των Μεδίκων και της συζύγου του, οι δύο επιστήμονες μελέτησαν τις τοξικολογικές αναφορές της εποχής, ανέτρεξαν επίσης σε ντοκουμέντα και σε όλη τη σχετική βιβλιογραφία. Και τελικά σε συνεργασία με την εγκληματολόγο Μπάρμπαρα Γκουάλκο έγραψαν ένα βιβλίο με τίτλο «L’ enigma della morte di Marilyn Monroe» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Le Lettere. Σύμφωνα λοιπόν με τους ιταλούς ειδήμονες η σταρ θα έπρεπε να είχε πάρει τουλάχιστον 45-47 χάπια Νεμπουτάλ  (είναι η εμπορική ονομασία των βαρβιτουρικών) πράγμα που όμως αποκλείεται αφενός γιατί εκείνη την ημέρα είχε στη διάθεσή της μόνο 25 κάψουλες αφετέρου γιατί δεν βρέθηκαν υπολείμματα του φαρμάκου στο γαστρικό υγρό. Επίσης, στο σώμα της δεν βρέθηκε κανένα σημάδι από βελόνα -άρα αποκλείεται η ενέσιμη ναρκωτική ουσία- παρατηρήθηκε όμως μια μεγάλη φλεγμονή στο έντερο. Το φάρμακο που τη σκότωσε λοιπόν μάλλον πέρασε στο σώμα της μέσω κλύσματος. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η Μέριλιν κατέφευγε συχνά σε κλύσματα για να διατηρεί σε καλή κατάσταση τη σιλουέτα της.

Δημοσιεύτηκε στα Νέα, Σάββατο 04.08.2012

To 1955, στη Νέα Υόρκη, στην ταράτσα του ξενοδοχείου Ambassador
Advertisements

Ένα Σχόλιο Προσθέστε το δικό σας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s